رضا ناصری سرای، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ پلاس، اعلام کرد که این سامانه شامل دو بخش اصلی است: ثبت پیامهای شهروندان و رسیدگی به آنها. وی توضیح داد که پس از ثبت پیام توسط شهروندان، مشکلات و موضوعات مطرحشده بهسرعت پیگیری میشوند و سپس از طریق بازخوردگیری، کیفیت اقدامات انجامشده ارزیابی میگردد. هدف نهایی از تمامی این فرآیندها جلب رضایت شهروندان است. به گفته او، پیامهای شهروندان اهمیت زیادی دارند و حتی در انتصاب مدیران شهرداری نیز اثرگذارند.
ناصری سرای افزود: در ابتدای سال جاری با ادغام سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸، سامانه ۱۳۷ پلاس بهوجود آمد که سامانهای یکپارچه و بهروز شده است. وی تأکید کرد که هدف این بود سامانهای مدرن و متفاوت از نسخههای پیشین طراحی شود که هوشمندسازی نیز در آن لحاظ گردد.
او تصریح کرد که پیشتر، نارضایتیهایی از طولانی بودن زمان انجام اقدامات وجود داشت؛ بنابراین شهرداری به سمت چابکسازی پیش رفت تا رضایت شهروندان افزایش یابد. او اشاره کرد که این سامانه بیش از چهار میلیون مخاطب با شماره یکتا دارد و روزانه بیش از ۱۲ هزار تماس دریافت میکند، درحالیکه برخی روزها این تعداد به ۲۵ هزار تماس نیز میرسد.